Koetjes en Kalfjes

Verwijtende blik..

Vorige week liep ik even bij de dierenarts binnen en had het met de assistente over Gremlin (Oh, dat schattige Hollandertje en wat sneu en zielig dat-ie zo ziek is) en ik vertelde dat hij weinig hooi en biks eet maar vooral voor de lekkere hapjes gaat. ‘Minderen met de lekkere hapjes’, zei zij, ‘Het is van belang dat hij vooral hooi gaat eten’.
Honger maakt rauwe bonen zoet en Gremlin eet nu, voor het eerst in zijn leven, hooi. De lekkere hapjes krijgt hij wel maar wat minder vaak en in kleinere hoeveelheden.
So far, so good.

Op dit moment staat zijn kopje dus scheef waardoor het lijkt of hij je een beetje verwijtend aankijkt.

Ik ging net mijn brunch klaarmaken en tot mijn grote vreugde ontdekte ik een reep chocolade in de koelkast. DIe heb ik daar zelf neergelegd maar ik was ‘em een beetje vergeten. Prima ontbijt toch?
Ik ga met reep op de bank zitten en breek een stukje af. Het folie ritselt wat en Grem draait zich om. Ik steek een stukje chocolade in mijn mond en tja..
Ik ben een watje..
Het was net of Grem zei: ‘Dat is niet eerlijk. Ik mag geen lekkere hapjes hebben en dan ga jij aan de lekkere hapjes’.
Zucht..
Ik heb de chocolade terug in de ijskast gelegd en heb een paar maiscrackers voor mijzelf klaargemaakt.

Men…
Ik ben een watje..

10 thoughts on “Verwijtende blik..”

Reacties zijn welkom

