Koetjes en Kalfjes

Lakmoesproef …

‘Doe nou maar… Je kunt het’. Met die woorden zet Toet mij het huis uit. Stuurt hij mij naar het tuincentrum. Een plek waarvan ik had gezegd dat ik er de komende tijd niet naar toe zou gaan. Iets met ‘zwichten voor de verleiding’.  Rozi heeft iets minder vertrouwen in mijn wilskracht. ‘Je koopt geen konijntsje ja. Wij wilten niet nog eens een vriendje zien lijden en daarna moeten missen’. Ik herken zijn gevoel en beloof mijn best te doen.

 

Maar waarom ga ik dan? Waarom ga ik naar het tuincentrum? Simpel. Nadat ik de halve zaterdagavond doorgebracht heb met meubels schuiven (met dank aan diverse tips en ideeën die ik via een forum mocht ontvangen) om enerzijds ruimte te creëren en er anderszijds voor te zorgen dat er geen plek meer is voor een konijnenhok was ik in een winning mood en wilde ik het balkon ook even aanpakken. En tja, daar hoort een bezoekje aan een tuincentrum (of kweker) bij.

2017_060

Met enige fierheid kan ik jullie mededelen dat ik deze lakmoesproef heb doorstaan. Ik heb een aantal mooie plantjes gekocht voor op het balkon (paprika-plant, bourganville, aardbeienplant in hangbak en hortensia) en ben bij de konijntjes binnen gelopen. Heb vertederd naar de aanwezige exemplaren gekeken (model Bruin, kleuren van Gremlin en dan was er nog een Vlaamse reus formaat enorm) en ben niet in de verleiding gekomen. Het is goed zo.

2017_061

Van de week, als het wat minder warm is, alles maar eens goed in de potten zetten en de beste opstelling kiezen.  Een mens moet tenslotte wel wat te doen hebben.

© Rianne

 

7 thoughts on “Lakmoesproef …”

  1. Met een tuin ben je nooit klaar en met een balkon volgens mij ook niet. Mag je kan er wel lekker in zitten!
    Ik had de Vlaamse reus gekocht (-:

    Like

Reacties zijn welkom

