Me Myself & I

Wat moet dat moet..

Vandaag was een dag van ‘Wat moet dat moet’. Aan het eind van de ochtend mocht ik mij in de borstenbus melden, aan het eind van de middag bij de tandarts. Beide niet leuk, maar beide wel voor een goed doel. Alleen dat gesjor aan mij. Daar word ik niet vrolijk van.

Waar ik wel vrolijk van werd? Rondje rennen. En zelfs dat had wat voeten in aarde. Ik ben op het moment andere routes aan het bedenken zodat ik niet altijd dat zelfde rondje, met die verschrikkelijke hellingen loop.  Bovendien, verandering van spijs doet eten. De route van van de week was net geen 5 kilometer, dus vandaag deed ik er een schepje bovenop. Had ik er een rondje van gemaakt, dan waren het 6 kilometer geworden. Dat dat niet gebeurde komt door de dames Me, Myself & I. Rond de 3,5 kilometer kregen zij door dat ik een toptijd aan het neerzetten was. ‘Doe is wat langzamer’, zei Me. ‘Je loopt dadelijk een tijd die never nooit nieh meer te evenaren is. Dat is demotiverend’. ‘Gewoon doorlopen’, zei Myself, ‘Je stort vanzelf in’. ‘Gewoon doorrennen’, zei I, ‘Door een langere route valt je tempo vanzelf stil’.

Even leek het of ik naar de dames ging luisteren maar uiteindelijk heb ik van hen gewonnen. En van mijzelf. Zo snel ben ik namelijk nog nooit geweest en dat terwijl ik nog steeds slechts 2/3 van de route ren. Volgens mij kan het, wellicht met wat ups and downs, alleen maar beter worden. Of niet. Maar dan staat deze tijd als een huis.

© Rianne

5 thoughts on “Wat moet dat moet..”

  1. “Je stort vanzelf in.” Wil je niet meer zo vreselijk schrijven (-:
    Deze PR heb je! En hoeláng hij PR blijft, ach, dat zie je vanzelf…
    Dat “aarzelend” voor hardloopster kun je onderhand wel verwijderen.

    Like

Reacties zijn welkom

