Me Myself & I

95 graden

Nee, ik heb het niet over de temperatuur. Ik zou niet eens durven om daar over te schrijven. Neen, ik had vandaag een geheel nieuuwe ervaring op het gebied van kramp. Ik ben gewend aan kramp in mijn tenen, mijn middenvoet, mijn kuiten, mijn scheenbenen, onderrug, kaken, oorlellen, oogleden en darmen (liefst allemaal tegelijkertijd om het gezellig te houden)… Ik heb zelfs wel eens lichte kramp in mijn rechterhand. Vooral wanneer ik te veel en te lang met een computermuis heb gespeeld.

Tot vanavond.. Vanavond had ik een geheel nieuwe ervaring. Tijdens het knippen van mijn teennagels (ik snap het zelf ook nog niet, ik ben rechtshandig) schoot de kramp in mijn linkerhand en stond mijn wijsvinger in een hoek van 95 graden. Het is uiteindelijk weer goedgekomen maar ’t was wel een geheel nieuwe ervaring.  Eentje die ik (nog) liever niet had gehad.

Ik schuif het maar op door leeftijd geinspireerd natuurlijk verval versterkt door de temperatuur en ik prijs mij gelukkig dat het mijn wijsvinger was. 😉

Ben jij bekend met kramp?

© Rianne

10 thoughts on “95 graden”

  1. Helaas wel. Vooral in de vroege ochtenduren in mijn onderdanen en als ik bijvoorbeeld in een pan sta te roeren of iets probeer te openen dan vliegen mijn vingers in de knoop.

    Like

  2. Ja vaak en mijn vader had het ook en bijna altijd op dezelfde dagen. Kan met iets reumatisch te maken hebben, als de reumaradar in de Telegraag hoog aangaf hadden wij kramp. Bij hem hielpen bananen in de avond erg goed, ik die het met dagelijkse magnesiumtabletten.

    Like

  3. Ja, bekend. Ook soms zo’n vinger in een rare hoek. Dat is bij mij ook ‘nieuw’. In tenen en benen heb ik het eigenlijk al sinds heel lang. Dus of het iets met leeftijd te maken heeft, ik betwijfel het.

    Like

  4. Da’s een heel bijzondere! Nooit had. Wel in mijn tenen als ik koude voeten heb en in mijn kuiten (en spierpijn de volgende dag!). De ergste vind ik die onderaan mijn schenen. Aaaauw! Wist niet eens dat daar iets zat waar je kramp in kunt krijgen. Maar geloof me; het kan.

    Like

Reacties zijn welkom

