Achter de schermen

Recalcitrant

Eens in de zoveel tijd denk ik er goed aan te doen een Twitteraccount aan te maken. Waarom? Nou, hoewel ik het best aardig kan verbergen ben ik best wel een beetje nieuwsgierig en via Twitter kan je gemakkelijk van heel veel zaken op de hoogte blijven. Toch?

Vandaag was het zo ver en maakte ik een nieuw account aan. Ik heb dat vaker gedaan dus appeltje/eitje. Binnen een halve minuut was het nieuwe account een feit. Ik koos een profielfoto, skipte het toevoegen van mijn telefoonnummer (want recalictrant als ik ben doe ik dat liever niet) en ging op zoek naar bekenden om te gaan volgen.

Aangezien ik nogal hortig ben, besloot ik het nieuwe account aan Wiebeltjes te koppelen. Dat kostte mij iets meer tijd maar na 5 minuten was het gepiept. Nog steeds appeltje/eitje.

Toen werd mijn account door Twitter geblokkeerd vanwege illegale praktijken, het vermoeden dat mijn account was gehackt en weet ik veel. Of ik maar even mijn telefoonnummer in wilde voeren zodat ik telefonisch een verificatiecode door zou krijgen. Uit Amerika. Gesprekskosten voor mijn rekening.

Toen had ik het eigenlijk al helemaal gehad maar ik las op het net dat via de app de blokkade makkelijker op te lossen was. Dus ik downloade de app, logde in en kreeg dezelfde melding. En een mail van Twitter. Dat iemand had geprobeerd via een iPhone op mijn account in te loggen. Dat als ik dat zelf was ik niets hoefde te doen en anders even mijn wachtwoord moet wijzigen.

Twitter heeft een antwoord van mij gehad. Of zij zo vriendelijk willen zijn het zojuist aangemaakte account te verwijderen omdat mijn Twitterzin na het gezeik over telefoonnummers toevoegen en verificatiecodes telefonisch doorgeven als sneeuw voor de zon verdwenen is (waarbij ik mij ook afvraag hoe zij kunnen checken dat het mijn telefoonnummer is wat ik daar ingeef omdat ik geen telefoonnummer heb doorgegeven).

Dan is het nu afwachten op wat er komen gaat. Een verwijderd twitteraccount? Een hersteld twitteraccount? Een gehackt twitteraccount? Een mailwisseling waar ik niet vrolijk van wordt? Wie weet horen jullie het nog eens. Voor nu is de ergste frustratie wel weer voorbij.

© Rianne

ps. @Appelig en @Zosimpeletc: Volg nog maar even niet terug 😉

8 thoughts on “Recalcitrant”

  1. Wat een toestand met dat getwitter. Ik had een account, jaren ongebruikt, alleen mijn blog was eraan gekoppeld. Ik keek er zelf nooit op, ook niet bij anderen dus. Dus een paar jaar geleden verwijderd. Begin er ook echt niet meer aan, heb trouwens toch niet genoeg tijd.. Succes met wat er komen gaat..

    Like

Reacties zijn welkom

