Me Myself & I

Bloody hot ..

IMG_1953Ik roep al jaren dat ik op zonne-energie loop  eerlijk is eerlijk: Zodra de temperatuur boven de 25 graden uitkomt heeft mijn batterij de neiging heul snel oververhit te raken.  Natuurlijk kan ik nog wel werken, huis-houden en lummelen, maar wel in een aangepast tempo.

Een van de dingen die ik besilist niet doe bij dit soort temperaturen is hardlopen. Alleen al bij het idee springen de polen spontaan van positief naar negatief en weer terug. Maar ja, ik zit in een flow en daar moet je gebruik van maken. ‘-s-morgens vroeg gaan rennen was het idee. Vorige week is dat zowel op woensdag als op vrijdag gelukt. Gewoon de wekker zo vroeger zetten dat ik voor de klok van zes uur de dijk al op kon.

Gewoon ja. Nou, niks gewoon. Na een week van fors hoge temperaturen begint mijn slaaptalent wat weg te smelten. Als sneeuw voor de zon zal ik maar zeggen. In waterdamp op te gaan en zo werd ik vanmorgen tegen 5 uur wakker in de wetenschap dat ik het gisteren, euh vanmorgen, twee uur heb zien worden.  Toen mijn weerapp ook nog eens zei dat het buiten al een graadje of 18 met zon was dacht ik: ‘Stik er maar in met je harlooptraining. Morgen is er weer een dag’. Maar morgen is het niet veel beter. Net zo min als overmorgen. Het is gewoon bloody hot. Van ‘s-morgensvroeg tot ‘s-avonds laat.

Dus ik nam een beslissing en poetse de trainingen van vandaag en donderdag gewoon uit mijn agenda.  Als de weergoden gelijk hebben is het zaterdag een prachtige dag om eerst uit te slapen om daarna  in de loop van de ochtend de beentjes los te gooien. En zo niet, dan is er zondag weer een dag! En de dijk… De dijk loopt niet weg!

© Rianne

Op verzoek van Rozi hier de hele foto!

 

7 thoughts on “Bloody hot ..”

  1. Rustig aan doen met deze warmte bevalt mij het beste.
    Gelijk heb je dat jij je ritme ook aanpast aan de warmte.

    Zonnige groet,

Reacties zijn gesloten.